Eerste weeekkie - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Anouk Titus - WaarBenJij.nu Eerste weeekkie - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Anouk Titus - WaarBenJij.nu

Eerste weeekkie

Door: Anouk

Blijf op de hoogte en volg Anouk

19 Februari 2014 | Thailand, Koh Tao

Hee lieve allemaal!

Hoe is het daar? Hier is het echt geweldig! Beste beslissing ooit die ik heb gemaakt!

Het is alweer 8 dagen geleden dat ik ben vertrokken naar het mooie Zuidoost Azië. Aangekomen in Bangkok kreeg ik een heeerlijk warme deken over me heen en met de backpack erbij was het iets te veel van het goede.. Op het vliegveld heb ik een taxi gevraagd me te brengen naar mijn eerste hostel. Wat een hilarische rit was dat! Het was al bekend dat het verkeer geen regels kent, maar om het met eigen ogen te zien, is echt heeeul grappig!

Aangekomen in mijn hostel heb ik gelijk een Duitser ontmoet met wie ik de volgende dag op stap ben gegaan. We hadden de grootste plannen om een aantal toeristische plaatsen te bekijken, maar dit was compleet mislukt. We waren namelijk overal te laat voor of we konden het niet vinden, dus zijn we terug gegaan richting ons hostel en daar lekker gegeten.

De volgende dag dachten we aan een herkansing, totdat de Duitser erachter kwam dat zijn trein naar Cambodja begin van de middag vertrok. Deze dag heb ik verder alleen doorgebracht. Ik ben naar de Grand Palace geweest en vanaf daar sprak een man van een tuktuk mij aan om ook te kijken bij de Big Standing Buddha. Dus ja, waarom niet? Lekker goedkoop! Na het tuktuk avontuur ben ik naar China Town geweest en daar super lekker bij een straattentje gegeten!

Op vrijdag, de 4e dag, kon ik mijn visum en paspoort ophalen bij de embassy of Vietnam. Jooeeppie! Dezelfde dag heb ik de bus genomen richting Koh tao. Eerst de bus en later de boot. Supeerr ziek geworden op de boot, fijn om mee te maken.. Onderweg heb ik een aantal leuke mensen ontmoet, met wie ik de dag dat we aankwamen naar de fullmoon party kon gaan. Dit feestje ging voor mij niet door, leek me niet echt verstandig na een beroerde rit. Dus in plaats van de fullmoon party, heb ik me ingeschreven voor mijn Open Water Dive bij Big Blue. NICE!

De volgende dag ben ik samen met een andere Nederlander naar een eilandje geweest met de taxiboot, waar we, toen we aankwamen, nogmaals moesten betalen om op het strand te komen. Stelletje afzetters.. haha! Op het eiland enorm verbrand!! 'S avonds mijn eerste introductie gehad voor duiken, een beetje filmpjes gekeken en de boeken gekregen. De volgende dag als een echte zenuwlijer het zwembad in voor ons eerste proefduik waar we alle skills voor het duiken doornamen. Na de duik was ik meteen al enthousiast :). Na de volgende was het helemaaal te gek! Twee duiken gemaakt in de zee en mijn theorie test gehaald, whooeehooeh! 'S avonds samen met de duikgroep, heeerlijk een biertje gedronken en gegeten bij een super lekker thais restaurantje.

Vandaag mijn laatste duiken gehad en we moesten om 06.30 uur klaar staan. Het was echt super gaaaaaf! En vanaf vandaag ben ik een Open Water Diver!! Vanavond krijgen we een filmpje te zien waarop we zien hoe we aan het klungelen waren!

Ik wil verder iedereen bedanken voor de super lieve en heel nieuwsgierige berichtjes! Het internet is hier super slecht, maar ik ontvang ze wel! Vooral tijdens mijn duik theorie lessen, waar ze internet hebben.

Het is soms best lastig om alleen te zijn aan de andere kant van de wereld, maar voor het grootste gedeelte vermaak ik me prima! En excuses voor een blog zonder foto's, maar die zet ik er later wel op!

Tot mijn volgende blog!

Kusssiieee

  • 19 Februari 2014 - 15:38

    Emma:

    Heeee open water diver!!
    Wat cool! Gedoken!! Lijkt me grappig om dat filmpje dan terug te zien, haha. Fijn dat je al die leuke dingen meemaakt en heerlijk hoe je zo met iedereen contact kan maken, even samen wat ondernemen en weer wat voor jezelf kan doen.
    Veel plezier Anouk en inderdaad, graag wat foto's de volgende keer!;) maar geniet vooral! Xx

  • 19 Februari 2014 - 22:22

    Don:

    hé Anoukie,

    goed verhaal klinkt heerlijk...vooral het eten lijkt me geweldig.mooi dat je al aan het duiken bent.

    liefs en groet, Don

  • 20 Februari 2014 - 19:48

    Saskia:

    Hey lieve Nouk,

    Geweldig wat een avonturen al...lijkt wel of je al veel langer weg bent.
    Goed van je dat je meteen je duikbrevet hebt gehaald. Zul je nog veel plezier van hebben tijdens je reis.
    Ben het met mijn voorgangers eens dat je er wel foto's bij moet zetten....we zijn natuurlijk erg benieuwd...
    Verbrand, haha we hebben hier de winterjas aan. Vanmiddag nog ff zeiknat geregend...
    Ben benieuwd naar je volgende verhalen en ontmoetingen..

    Geniet ervan, dikke knuff Saskia

  • 21 Februari 2014 - 22:29

    Fraukje:

    Wat leuk om dit te lezen!
    Geniet er van. Groetjes uit het natte Nederland

  • 12 Maart 2014 - 19:12

    Renée:

    Wat heb je al stoere dingen gedaan man! Een open water diver...geweldig!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Koh Tao

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

19 Juni 2014

Vietnam & Indonesië

30 April 2014

De avontuurtjes vam Cambodja

22 Maart 2014

Van Noord-Thailand naar Laos

02 Maart 2014

Van zuid naar noord

19 Februari 2014

Eerste weeekkie
Anouk

Actief sinds 23 Jan. 2014
Verslag gelezen: 262
Totaal aantal bezoekers 4559

Voorgaande reizen:

23 Januari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: