Van zuid naar noord - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Anouk Titus - WaarBenJij.nu Van zuid naar noord - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Anouk Titus - WaarBenJij.nu

Van zuid naar noord

Door: Anouk

Blijf op de hoogte en volg Anouk

02 Maart 2014 | Thailand, Chiang Mai

Hallooootjes allemaal!

Ben inmiddels weer 19 dagen weg en er is alweer zooo veel gebeurd! Om te beginnen zal ik verder gaan met mijn Open Water avontuur. Die avond kregen we ons duikfilm te zien en dat was echt geweldig! Super leuk om jezelf onder water te zien! Die avond ook gezellig uitgeweest.
De volgende dag heb ik heeel weinig gedaan, lekker in de zon gelegen en gezwommen. In de avond heb ik de nachtboot en de bus geboekt naar Krabi. De boot was goed te doen, goed kunnen slapen. Eenmaal in Krabi aangekomen ben ik opzoek gegaan naar een slaapplaats. In de middag kwam ik paar Nederlandse meiden tegen die een leuke plek wisten, dus heb me daar ingecheckt. Was helemaal moe, dus eigenlijk de rest van de middag gaan slapen. In de avond naar een gezellige nachtmarkt geweest, daar gegeten, beetje rondgelopen en 's avonds een biertje gedronken bij een barretje.

Ik vond Krabi niet heel bijzonder en was vrij laat voor verschillende activiteiten, dus ben de volgende dag vroeg vertrokken naar Koh Phi Phi. Dit was maar twee uurtjes met de boot, dus dat viel mee! Op Koh Phi phi had ik afgesproken met iemand die ik in Koh Tao had ontmoet. We zijn gaan kanoën naar Monkey Beach, maar heb me hier een beetje kwaad gemaakt. De apen hier leven tussen de plastic zakken, de waterflessen en iedereen geeft ze nootjes, bananen en andere slechte dingen... Grrr, rotmensen!! We zijn hier dan ook niet lang gebleven en hebben ons ogen uitgekeken naar de mooie omgeving! Na het kanoën hebben we lekker in de zon gelegen en in de avond lekker gegeten en naar Dr. Fish geweest. Dat kietelt heee, haha!
De volgende dag begonnen met een eilanden tour langs onder andere Phi Phi Leh, Maya Bay en Shark Island. Heerlijk dagje snorkelen, zwemmen, eilanden bekijken en gezelligheid op de boot. Aan het einde van de dag ook lekker foute zonsondergang foto's gemaakt! In de avond wezen stappen met een groepje mega gekke Australische meiden!
De laatste volle dag in Phi Phi weer super toffe mensen ontmoet en samen gegeten, wezen stappen en veeeel gelachen!

Op naar het noorden van Thailand, maar voordat ik daar was, was ik een bootreis van twee uur, een busreis van twee uur + een kapotte band, nog een busreis van 10 uur, een treinreis van 16 uur en drie slapeloze nachten verder.. Eindelijk in Chiang Mai aangekomen heeft de taxichauffeur mij ergens afgezet, waar ik vervolgens om 04.30 uur nog een half uur heb gezocht naar een hostel die ik op het internet heb gezien. Ze hadden gelukkig nog een bed over en ben gelijk als een blok in slaap gevallen.
De volgende dag wist ik meteen dat deze hele lange en vermoeiende reis het helemaaaaal waard was!! Gelijk leuke mensen ontmoet, beetje rondgewandeld en 's avonds wederom weer heeeeeerlijk gegeten! In de avond zijn we naar de Garden van ons hostel geweest, super gezellig hier, met vuurtje, muziek, drankje en alleen maar backpackers! En ohja, hiervoor hebben we een tempel bezocht die er het beste uitziet in het donker met mooie natuurlijke spots erop gericht! Zie fotooo ;)!

De volgende dag ben ik met drie andere om 06.00 uur opgestaan om met de scooter naar een tempel, Doi Suthep, op de berg te gaan en de zonsopgang te bekijken. Helaas zijn we vaak verkeerd gereden, waardoor we de zonsopgang hebben gemist, maar dat maakte de dag zeker niet minder mooi! Voordat we naar de tempel gingen, zijn we verder gereden naar boven en kwamen we uit bij een kleine koffieplantage. Het was hier echt adembenemend moooi! Echt een fantastisch uitzicht, heel rustig, geen toeristen en lekkere koffie! Nomnomnomnom! Na de koffieplantage zijn we samen met duizenden andere toeristen de tempel gaan bekijken. Ook heel mooi, net als bijna alle andere tempels. De rest van de dag vrij weinig meer gedaan, we waren allemaal best moe. In de avond samen gegeten en naar Zoe's geweest. Leuke tent, waar leuke muziek werd gedraaid en waar je lekker kon dansen, maar was zoo moe, dat ik na een uurtje weer terug naar m'n hostel ben gegaan.
Heerlijk gaan slapen en beetje uitgeslapen, beetje blogje schrijven in het park, ondertussen lekker geluncht en in de avond naar een Thaise kookschool geweest. Hoe leuk is dat?! Na de kookles rondgewandeld op de night market en met een groepje naar een jazz/funkbandje geweest.

Zoo ik stop er weer even mee voor deze keer! Tot de volgende keer!

Toedeledokiiee

  • 02 Maart 2014 - 14:35

    Trudyvanwielink:

    Hoi Anouk,
    Wij hebben je reisverslagen tot nu toe gevolgd en gelezen. Wat een reis ben je aan het doen geweldig, geniet er ten volle van want dit maak je maar 1 keer mee.
    Leuk dat je ook met andere mensen meegaat om alle avonturen te beleven.
    Als je t.z.t. terugkomt willen wij alles van je weten.
    Leuk dat halverwege Ramon ook komt en dat jullie de fam. gaan bezoeken.
    Wij wensen je nog een hele fijne reis, wees voorzichtig, Liefs wim,trudy en eric

  • 03 Maart 2014 - 14:43

    Inge En Rob:

    Hey anouk,
    Mooi reisverslag weer! Kan ook bijna niet anders met al die mooie bijzondere plekken waar je komt. Leuk dat je ons een beetje laat meegenieten. De foto's zijn ook leuk om te bekijken. Het zal af en toe niet meevallen en heel vermoeiend om van de ene plek naar de andere te reizen en drie nachten niet of weinig kunnen slapen, maar je maakt het allemaal wel mee. Beetje jaloers zijn we wel. Geniet er van!! Pas goed op jezelf. liefs van Rob en Inge Xx

  • 03 Maart 2014 - 17:05

    Rebec:

    Noukieee!

    Wat ontzettend gaaf allemaal, goed te lezen en te zien dat er veel moois en leuks is daar. Ik hou je in de gaten

  • 05 Maart 2014 - 08:31

    Saskia:

    Hey Nouk,

    Mooi verslag weer. Wat gaat de tijd snel, alweer bijna 3 weken onderweg. Je zou ondertussen al wel gewend zijn aan het vele reizen.
    Nog geen last gehad van het "andere" eten?
    Leuk dat je zoveel mensen leert kennen en je daar ook bij aan kunt sluiten. Kun je je nog een beetje aan je schema houden of blijf je ergens toch langer omdat het zo gezellig is....of juist andersom, haha....kan natuurlijk ook.
    Je hebt nog niet iemand gevonden die een stuk met je mee reist?
    Ach zoals je ziet, volop vragen...
    Ik kijk uit naar je volgende verslag.

    Voor nu, geniet er maar weer van...
    Voor als het je interesseert, (knipoog) het is hier nu ook best lekker weer. Graadje of 13 en
    zonnetje....

    Veel liefs Sas

  • 12 Maart 2014 - 19:16

    Renée:

    Je schrijft super leuk! Ik zie het helemaal voor me allemaal! Wat maak je toch een boel amazing herinneringen. Ik kijk uit naar de volgende post.
    Groetjes!

  • 13 Maart 2014 - 21:33

    Lieneke En Lenus:

    Lieve Anouk,

    We genieten van je enthousiaste verslagen en we menen te mogen vaststellen, dat de reis je tot dusverre volop brengt, waar je op gehoopt had. En met de heerlijke wetenschap, dat je nog heel veel nieuwe opwindende dingen gaat doen. Zet 'm op en blijf heerlijk genieten.

  • 19 Maart 2014 - 19:13

    Peter En Alice:

    Dag Anouk,

    Met veel plezier je mooie reisverslagen gelezen. En wat heb je al veel meegemaakt in zo´n korte tijd. En zo te lezen heb je al veel leuke mensen ontmoet! Zelfs al je duikdiploma behaald of moet ik zeggen ´duikbrevet´?
    Geniet volop van je mooie reis en alle ervaringen.
    Veel lentegroeten van alice en peter.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Chiang Mai

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

19 Juni 2014

Vietnam & Indonesië

30 April 2014

De avontuurtjes vam Cambodja

22 Maart 2014

Van Noord-Thailand naar Laos

02 Maart 2014

Van zuid naar noord

19 Februari 2014

Eerste weeekkie
Anouk

Actief sinds 23 Jan. 2014
Verslag gelezen: 326
Totaal aantal bezoekers 4568

Voorgaande reizen:

23 Januari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: