Van Noord-Thailand naar Laos - Reisverslag uit Don Det Tok, Laos van Anouk Titus - WaarBenJij.nu Van Noord-Thailand naar Laos - Reisverslag uit Don Det Tok, Laos van Anouk Titus - WaarBenJij.nu

Van Noord-Thailand naar Laos

Door: Anouk Titus

Blijf op de hoogte en volg Anouk

22 Maart 2014 | Laos, Don Det Tok

Gooooeeiieeedag!

Na het leuke avontuur in Chaing Mai, ben ik naar Pai doorgereisd. Het is een klein hippie stadje waar je op en top kan relaxen. Dus dat heb ik dan ook maar gedaan. Samen met twee andere dutchies hebben we een fiets gehuurd en zijn we lekker de berg op naar een waterval gefietst die niet eens zo heeel bijzonder was... maar ach, lekkere workout! De dag daarna ben ik naar de hotsprings geweest, heeeeeeerlijk! En hebben daar een zak eitjes gekookt in 80º borrelend water! 's Avonds naar de mooie Pai Canyon geweest waar we de zonsondergang hebben gezien.

Na Pai ben ik doorgegaan naar Chaing Rai, waar eigenlijk vrij weinig te beleven is. Hier zag ik opvallend veel blanke oudere mannen met jonge Thaise meisjes, blijft vreemd. Maar ook leuke dingen gedaan! In Chaing Rai heb ik er bewust voor gekozen om alleen te zijn en even bij te tanken van de afgelopen weken, dus ben lekker vroeg gaan slapen en de volgende dag naar de White Tempel geweest. Super mooi om te zien! In de avonden was er een nightmarket en daar lekker gegeten en rondgesnuffeld!

Na een paar rustige dagen heb ik Thailand ingewisseld voor Laos en hier heb ik de Gibbon Experience gedaan. Dat was zoooooooooooo ongelofelijk gaaf kicken cool tof mooi! Drie dagen en twee nachten midden in de jungle, slapen in boomhuizen, een beetje ziplinen (van de ene berg naar de andere berg aan een kabel), de gibbons op de achtergrond en zelfs een gibbon gezien, is bijna onbeschrijfelijk! Het was daarnaast ook een hele leuke groep! Het is een vrij dure tour, maar hiermee heb ik het project gesteund, zodat zij het gebied met de dieren die er leven kunnen beschermen.
Na drie dagen weinig slaap (door het idee van boomratten die door je kamer heen racen) was ik behoorlijk moe, dus de dag dat we weer terug gebracht werden naar Huay Xai, heb ik lekker veel geslapen.

De volgende dag ben ik samen met twee andere van de gibbon experience en een meisje die ik in Krabi heb ontmoet, begonnen aan ons slowboat avontuur. De verhalen waren heel verschillend over twee dagen varen over de mekong, maar wij hebben het enorm naar ons zin gehad. Super mooie omgeving en we hoefden niets anders dan kijken, spelletjes spelen en gezellig kletsen! Op de boot zijn we nog een paar leuke mensen tegengekomen en met zn zessen hebben we iets langer dan een week samengereisd.

Eerst zijn we aangekomen in Luang Prabang. Gezellig stadje waar we een fiets hebben gehuurd, tempels hebben bezocht, gebowld met een local (die had echt de tijd van zn leven), een yogales hebben gevolgd en naar de Krungsi waterval zijn geweest. Zoek het laatste maar even op...:p. Op een avond hebben we onszelf verwend en hebben we een flesje wijn besteld met bruchetta broodjes. Ik weet het: mega westers, maar ooh zo lekker!

Na Luang Pabrang zijn we in een mega krakkemikkig minibusje richting Vang Vieng gereisd. De deur van de bus was kapot die iemand anders moest de deur vasthouden, totdat we bij een garage waren. Heerlijk toch? Het kan hier allemaal! Gelukkig zijn we heelhuids aangekomen en kon het volgende avontuur beginnen. Vang Vieng staat een beetje bekend van het feesten, dus dat begon goed! Op de dag dat we er aan kwamen was het St Patricksday en we hadden een Canadees in ons midden, dus we deden gezellig mee! De volgende ochtend was iedereen behoorlijk brak, maar toch hadden we weer een planning, namelijk: tuben! In een band over een riviertje dobberen en ondertussen binnengehaald worden om een gratis shotje te scoren en verder drankjes te doen. En ook de volgende dag weer een planning, maar dit keer lekker relaxen bij de Blue Lagoon. Een heerlijke lagune met touwen en bomen waarmee je het water in kan springen.
De volgende dag ging iedereen weer zijn eigen weg, omdat ze andere plannen hadden. Heeel jammer, maar nu ben ik samen met Maartje, weer een dutchie en samen gaan we waarschijnlijk een heel stuk door Laos, Cambodja en Vietnam reizen. Gezellig!

Op het moment zitten we op het eilandje Don Det in 4000 Islands en morgen gaan we weer een fietsje huren om een paar eilandjes te bekijken. Oh en op de weg hierheen hebben we in een nachtbus met Winnie de Pooh geslapen, whoehoeh!

Het is weer enorm kort en krachtig geschreven, maar mocht ik ooit thuis komen, dan vertel ik wel iets uitgebreider.

Kussiiiee

  • 01 April 2014 - 20:55

    Hallo Anouk:

    Super gaaf ,leuk reisverslag. , blijven dit volgen .
    Veel plezier nog .
    Groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Laos, Don Det Tok

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

19 Juni 2014

Vietnam & Indonesië

30 April 2014

De avontuurtjes vam Cambodja

22 Maart 2014

Van Noord-Thailand naar Laos

02 Maart 2014

Van zuid naar noord

19 Februari 2014

Eerste weeekkie
Anouk

Actief sinds 23 Jan. 2014
Verslag gelezen: 300
Totaal aantal bezoekers 4566

Voorgaande reizen:

23 Januari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: